ייעוץ ופיתוח ארגוני למערכות חינוך 2024-01-28T11:15:14+00:00

ייעוץ ופיתוח ארגוני למערכות חינוך

חלק מאנשי המקצוע עוסק בייעוץ ופיתוח ארגוני, מגיע מרקע אקדמי ומקצועי רחב והוא מביא עמו ניסיון רב שנים של עבודה עם ובתוך מערכות חינוכיות.

התפיסה המובילה מתבססת על תפיסת הארגון כמערכת פתוחה, והארגון כארגון שלם המנהל את עצמו ויעדיו באינטראקציה מתמדת עם סביבתו הקרובה והרחוקה.

ההנחה הינה כי בכל ארגון יש ריבוי משתנים, משאבים, תפקידים, מבנים ארגוניים, תרבות ארגונית ועוד ולכל אלא השפעה על אופן תפקודו של הארגון ועל השגת מטרותיו.

האינטראקציה ויחסיי הגומלין בין המערכות השונות בתוך הארגון ובכל תת מערכת בפני עצמה יוצרים תרבות ארגונית ייחודית שיש בה היבטים גלויים והיבטים סמויים. הולכת תהליך שינוי בארגון ומידת הצלחתו תלויים בערנות להיבטים אלה ובנכונות לבדוק להכיר ולפעול בהיבט הגלוי כמו גם בסמוי כדי ששינוי אכן יתרחש.

​ההבנה המתבססת על הגישה הדינאמית בשילוב עם תיאוריית המערכות הפתוחות מאפשרת נגישות וכלים להיבטים השונים של הארגון ושל הפועלים בתוכו בכדי להוביל לשינויים רצויים ולמימוש המטרה הראשונית והעיקרית של הארגון.

ייחודיות העוסקים בתחום זה  הינה היכרותו והתמצאותו עם עולם החינוך והמפגש של עולם זה עם השירותים הפסיכולוגים הניתנים בתוך המערכת על ידי גופים מקצועיים.

ההכרות עם המערכות הממשלתיות, עם כלליהן ועם דרישות המערכת החינוכית מאפשרת לצוות לנתח את ממשק זה באופן בונה ולהוליך את הארגונים ותת הארגונים של המערכת לעבודה משותפת יעילה וממוקדת.

​העבודה בתחום כוללת:

  • אבחון הארגון או תת המערכת והקשרים עם המערכות או הארגונים הסובבים, תוך דיון עם הדמויות המרכזיות בארגון ועם אנשי מפתח. חלק זה חיוני כדי לקבל תמונה רחבה ורב ממדית על הארגון ואופן תפקודו אל מול משימותיו.
  • הכנת תוכנית עבודה ויעדים עם תוך שיתוף פעולה בין היועץ למנהלי הארגון כדי להוביל את השינוי הארגוני המבוקש.
  • יישום התוכנית בתוך הארגון ועל ידי חברי הארגון.
  • ליווי הטמעה ומעקב ועריכת שינויים והתאמות על פי הצורך.

 

EREZ_CONTACT ICON

דברו איתנו

machonerez@walla.com
EREZ_HOUR ICON

שעות פעילות

מענה טלפוני
לאורך כל היום
EREZ_ADDRESS ICON

כתובתינו

שביט 8 נס ציונה בניין B
קומה 4

קבע פגישה / צור קשר

נגישות